Druk reklamowy obejmuje wszelkie drukowane nośniki reklamy, które służą do promowania usług przedsiębiorstw. Ich szerokie zróżnicowanie oraz wysoka, potwierdzona skuteczność marketingowa sprawiają, że doskonale sprawdzają się do promowania usług zarówno dużych, globalnych firm i koncernów, jak i małych przedsiębiorstw o lokalnych zasięgach. Kluczem do sukcesu jest jednak zawsze wybór odpowiedniego nośnika. Na jaki druk reklamowy powinna postawić mała, lokalna firma, aby skutecznie promować swoje usługi wśród miejscowych odbiorców?

Ulotki i foldery reklamowe na lokalnym rynku

Ulotki są jednym z najstarszych i najpopularniejszych zarazem nośników reklamowych, które nie tracą na znaczeniu pomimo upływu lat. Ich klasyczny charakter oraz szerokie możliwości projektowe sprawiają, że inwestują w nie zarówno większe, jak i mniejsze firmy. Ze względu na swoją specyfikę, druk reklamowy w postaci ulotek najlepiej sprawdza się jednak w przypadku lokalnych przedsiębiorstw, które dążą do poszerzenie grona swoich klientów wśród miejscowych odbiorców usług. Ulotki są stosunkowo niedrogie w stworzeniu oraz dystrybucji, przez co doskonale sprawdzają się do informowania o czasowych promocjach lub zniżkach dostępnych na tzw. „okaziciela”.

Inną formą druku reklamowego, który warto wykorzystać do lokalnej promocji firmy są nie mniej popularne od ulotek foldery reklamowe. Są to już bardziej rozbudowane i przez to nieco trudniejsze w stworzeniu nośniki reklamowe, które doskonale nadają się do wręczenia klientom odwiedzającym siedzibę firmy, umieszczenia w widocznym miejscu w zaprzyjaźnionym barze lub restauracji albo rozdawania w czasie lokalnych eventów, w których bierze udział przedsiębiorstwo. Foldery reklamowe pozwalają w atrakcyjny wizualnie sposób zaprezentować ofertę firmy oraz zwiększyć jej rozpoznawalność na lokalnym rynku.

Jaki druk reklamowy wybrać do lokalnej promocji firmy?

Billboardy i plakaty w panoramie miejskiej

Firmy, które pragną zainwestować swoje środki finansowe w sprawdzone nośniki reklamowe oraz znacząco podnieść rozpoznawalność przedsiębiorstwa na lokalnym rynku, powinny zainteresować się nieco większymi nośnikami reklamowymi. Druk reklamowy to bowiem nie tylko małe materiały promocyjne, ale także duże nośniki, do których należą chociażby popularne billboardy i plakaty. Oba nośniki zaliczane są do tzw. reklamy zewnętrznej, która obejmuje wszystkie materiały reklamowe umieszczone na zewnątrz miejsca zamieszkania odbiorców przekazu.

Billboardy i plakaty to doskonały druk reklamowy, który pozwoli skutecznie wypromować swoją działalność gospodarczą wśród miejscowych odbiorców. Umieszczone w widocznych miejscach panoramy miejskiej, na ruchliwych skrzyżowaniach, na obrzeżach parków i przy deptakach miejskich przyciągają wzrok przechodniów i przejezdnych swoją wyrazistą szatą graficzną oraz utrwalają się w ich pamięci, co gwarantuje wzrost rozpoznawalności firmy na rynku lokalnym oraz napływ nowych klientów. Plakaty i billboardy mogą być stosowane zarówno samodzielnie lub jako jeden z wielu elementów kampanii reklamowej, która ma za zadanie wypromować firmę w danym mieście lub jego dzielnicy.