W dzisiejszym świecie konkurencja na rynku sklepów internetowych jest ogromna. Jest to sytuacja sprzyjająca bardziej osobom kupującym, aniżeli sprzedającym. By stać się jednym z lepiej postrzeganych sklepów internetowych warto wdrożyć odpowiednie kroki, które zwiększą jakość oferowanej sprzedaży internetowej. Warto dowiedzieć jakie są na to sposoby oraz który moduł opracowany przez ecommerce prestashop wybrać dla sprzedaży online.

Moduły do sklepów – ecommerce prestashop

Warto wiedzieć, że ecommerce prestashop występuje w trzech możliwych modułach. Pierwszy z nich to moduł płatności, który jest niezwykle ważny jak nie najważniejszy w sklepie online. Inny moduł to moduł wysyłek, który służy zarządzaniu wysyłanymi paczkami przez sklep. Dostępny jest także moduł generowania plików XML, który sprawdza się w sytuacji, gdy współpracuje się z różnymi serwisami, które promują asortyment i są źródłem nowych klientów. Sklepy decydujące się na platformę Prestashop powinny mieć te trzy podstawowe narzędzia, dzięki którym sprzedaż internetowa jest znacznie sprawniejsza i efektywniejsza.

Efektywna sprzedaż internetowa

Jasna i przejrzysta sprzedaż online

Nikt chyba nie lubi sytuacji, w której koszty zakupów przy momencie finalizowania transakcji wyświetlały by kwotę, która była znacznie wyższa, aniżeli prezentowała się na początku doboru produktu. Takie działanie źle świadczy o właścicielu strony internetowej i z pewnością sprawi, że klient ponownie nie zdecyduje się na zakupy w tym sklepie.

Bardzo ważne jest to, by zasady w sklepie online były jasne i zrozumiałe dla klienta, a opisy produktów były zgodne z rzeczywistością i ich rzeczywistym obrazem. Istotne jest to, aby o wszystkim klient był informowany, wiedział dokładnie jaki jest czas wysyłki czy dostawy.

Uprzedzenie pytań konsumentów

Przed wypuszczeniem produktów na rynek należy zastanowić się jakie pytania może mieć do producenta klient. Warto przygotować taki zestaw pytań i na nie odpowiedzieć, a następnie umieścić te pytania i odpowiedzi w odpowiednio przygotowane zakładce na stronie internetowej, tak by klient mógł przed zakupem odpowiedzieć sobie samodzielnie na wszystkie nurtujące go pytania. Kwestie te powinny dotyczyć reklamacji, zwrotów, wysyłki, płatności, faktur i itp.

Prezencja produktów

Bardzo ważny jest interfejs sprzedawanych produktów czy usług. Podobnie związana jest z tym kwestia wyglądu strony, funkcjonalność strony internetowej powinna łączyć się z przyciągającym wzrok designem strony. Trzeba zadbać o to, by kolory na stronie nie były zbyt przytłaczające lub przeciwnie zbyt jaskrawe. Ważne jest by odpowiedni wygląd skompilowany był z funkcjonowaniem strony, bo sam wygląd bez dobrze działającej strony nie zachęci klienta do zakupów.

Ogromne znaczenie odgrywa także prezencja oferowanych produktów. Dobrej jakości zdjęcia, w dobrze skomponowanych kadrach wraz z ciekawym i dobrze sformatowanym opisem towarów sprawia, że klient ma większą chęć na spojrzenie na dany produkt, a nawet jest większe prawdopodobieństwo, że skusi się na skorzystanie z oferty sklepu.